ACER Predator PHN18-71, The RJ45 power connector does not work with a standard cable.

FwTeam
FwTeam Member Posts: 4 New User
edited September 5 in Predator Laptops

ORIGINAL

Seit einer Woche habe ich einen neues Notebook von ACER Predator PHN18-71. Der Netzanschluss RJ45 funktioniert nicht mit einem Standardkabel. Was kann ich tun.

TRANSLATED

I've had a new ACER Predator PHN18-71 notebook for a week now. The RJ45 power connector does not work with a standard cable. What can I do?

[Translated usign Google]

Answers

• Puraw
    Puraw ACE, Member Posts: 14,047 Trailblazer
    edited September 5

Hi, RJ45 is an Ethernet port, The Acer Predator Helios Neo 18 (PHN18-71) does not have an RJ45 Ethernet port. Instead, it relies on Wi-Fi for network connectivity. If you need a wired connection, you can use a USB to Ethernet adapter. To charge this laptop with a USB-C charger you should use a proper gaming laptop charger of at least 100-Watt power and has a fixed 10 Amp USB-C cable like the Asus ROG charger available at Amazon de.

Hallo, RJ45 ist ein Ethernet-Anschluss. Das Acer Predator Helios Neo 18 (PHN18-71) hat keinen RJ45-Ethernet-Anschluss. Stattdessen ist es für die Netzwerkverbindung auf WLAN angewiesen. Wenn Sie eine kabelgebundene Verbindung benötigen, können Sie einen USB-zu-Ethernet-Adapter verwenden. Um diesen Laptop mit einem USB-C-Ladegerät aufzuladen, sollten Sie ein geeignetes Ladegerät für Gaming-Laptops mit mindestens 100 Watt Leistung und einem festen 10-Ampere-USB-C-Kabel verwenden, wie das bei Amazon de erhältliche Asus ROG-Ladegerät.

• FwTeam
    edited September 6

ORIGINAL TEXT :

Aus der Produktinformation des Herstellers ist ein Netzwerkanschluss RJ45 wie folgt dokumentiert.

Schnittstellen / Anschlüsse

HDMI

Ja

Netzwerk (RJ-45)

Ja

Ich nutze diesen Anschluss mit einem aus meiner Sicht defekten Kabel wo am Stecker der Einklickmechanismus abgebrochen ist.

TRANSLATION :

From the manufacturer's product information, an RJ45 network connection is documented as follows. Interfaces/connections

HDMI Yes

Network (RJ-45) Yes

I use this connection with what I believe to be a defective cable where the click mechanism on the plug has broken off.

[The message was translated using Google Translation]

• Puraw
    Puraw ACE, Member Posts: 14,047 Trailblazer

Hi, sorry that I gave you incorrect information, this laptop has indeed an Ethernet port, glad you solved your LAN cable jack problem, these plastic clips break easily but the connection should still work without the clip. Best to buy a new LAN cable.

Hallo, entschuldigen Sie die falschen Angaben. Dieser Laptop hat tatsächlich einen Ethernet-Anschluss. Ich bin froh, dass Sie Ihr Problem mit der LAN-Kabelbuchse gelöst haben. Diese Plastikclips brechen leicht, aber die Verbindung sollte auch ohne Clip funktionieren. Kaufen Sie am besten ein neues LAN-Kabel.

• FwTeam
    edited September 7

Ich verfüge über eine endliche Anzahl funktionierender RJ45-Kabel, die ich mit anderen Komponenten aktiv nutze. Ansonsten wäre mir das Problem gar nicht aufgefallen.

I have a finite number of working RJ45 cables that I actively use with other components. Otherwise I wouldn't have noticed the problem at all.

• FwTeam
    edited September 7

ORIGINAL TEXT

Da ich noch im 14tägigen Zeitfenster für eine Rückgabe des Produkts bin, werde ich davon gebrauch machen und das Gerät zurückgeben, da es meinen Anforderungen nicht entspricht.

TRANSLATED

Since I am still within the 14 day window for returning the product, I will take advantage of it and return the device because it does not meet my needs.

[Edited the content using Google translator]