A317-54-ACER Sense-Query reg: Does it offer Bios updates in Windows 11 24H2?

Fournier50
Fournier50 Member Posts: 8

Tinkerer

edited 8:47AM in Aspire Laptops

ORIGINAL:

Bonjour Acer Sense propose t'il des mise a jour du Bios , je suis sous Windows 11 24H2 avec une version du Bios V2.03 du 11/01/2024 , j'ai vu dans les drivers Acer une mise a joue Bios 2.04 du 06/09/2024 , et Acer Sense ne m'indique rien , mon pc A317-54 acheter en novembre 2024 , merci

TRANSLATE:

Hello Acer Sense does it offer Bios updates, I am running Windows 11 24H2 with a version of Bios V2.03 from 01/11/2024, I saw in the Acer drivers an update to Bios 2.04 from 06/09/2024, and Acer Sense doesn't tell me anything, my A317-54 PC bought in November 2024, thank you

[The message was translated using Google translation]

[Edited the thread to add model name and issue detail to the title]

Answers

• Puraw
    Puraw ACE, Member Posts: 14,973 Trailblazer

Hi, 2.04 is the latest BIOS version for your laptop that provides update security for windows 24H2. New BIOS versions are only released by Acer with major upgrades, not routinely like the monthly Windows updates, it may take a year or more for a new BIOS version to be released by Acer, but firmware may be offered on a regular basis. To stay op to date, enable Optional Updates in Windows Advanced settings "Check for updates", Acer Sense in conjunction with Windows Update will offer driver and firmware updates as soon as these are released for your laptop model.

Bonjour, 2.04 est la dernière version du BIOS pour votre ordinateur portable qui offre une sécurité de mise à jour pour Windows 24H2. Les nouvelles versions du BIOS ne sont publiées par Acer qu'avec des mises à niveau majeures, pas systématiquement comme les mises à jour mensuelles de Windows. Il peut falloir un an ou plus pour qu'une nouvelle version du BIOS soit publiée par Acer, mais le micrologiciel peut être proposé régulièrement. Pour rester à jour, activez les mises à jour facultatives dans les paramètres avancés de Windows "Rechercher les mises à jour", Acer Sense en conjonction avec Windows Update proposera des mises à jour de pilotes et de micrologiciels dès qu'elles seront publiées pour votre modèle d'ordinateur portable.