Aspire E17 E5-773-53WE changing SSD

MarcelAmsterdam
MarcelAmsterdam Member Posts: 1 New User
edited October 2023 in 2020 Archives
Hi,
I have an Aspire E17 E5-773-53WE with a 128GB SSD M.2 as well as a 1TB HD
Now I want to replace the 128 GB SSD M.2 drive for a 500GB M.2 ( Samsung 860 EVO M.2 ),
but when I opened the case I did see the 1TB hard disk and the RAM modules, but I did not see the 128GB SSD M.2 drive
Can anybody explain to me where I can find this SSD drive and how to replace it.
If possible I would like to see a video about how to replace it. I tried youtube but could not find a video about this

I am not a full tech person so I need some guidance on how to change this SSD drive

Regards,
Marcel


Comments

  • ReneuitIJsselstein
    ReneuitIJsselstein Member Posts: 2 New User
    Je moet het moederbord losmaken en dan optillen. Hij zit eronder Als je je acer open hebt, dan zie je een 1TB HDD? Daarnaast (maar dan onder het moederbord) zit de 128GB SSD. Maar pas op dat je wel de goeie SSD ervoor terug neemt. Bij mij is het niet goed verlopen, want er zijn verschillende soorten. Die ik had was met 2 inkepingen. En niet met 1 inkeping!!!

  • ReneuitIJsselstein
    ReneuitIJsselstein Member Posts: 2 New User

    Je moet het moederbord losmaken en dan optillen. Hij zit eronder Als je je acer open hebt, dan zie je een 1TB HDD? Daarnaast (maar dan onder het moederbord) zit de 128GB SSD. Maar pas op dat je wel de goeie SSD ervoor terug neemt. Bij mij is het niet goed verlopen, want er zijn verschillende soorten. Die ik had was met 2 inkepingen. En niet met 1 inkeping!!!


    Ik hoop dat de 2 foto's een beetje helpen.