Paramétrer Acer eNet Management pour toujours se connecter à mon réseau wifi et pas un autre

olougbe
olougbe Member Posts: 2 New User

Bonjour,

J'ai acheté un PC Acer : modèle Aspire 5715Z tournant sous Windows Vista, avec accès internet par un réseau local wifi.

Dans l'immeuble où j'habite il y a plusieurs réseaux locaux wifi, et quand je lance mon PC le gestionnaire d'accès réseau Acer eNet Management capte les signaux d'un autre réseau que le mien et s'y connecte systématiquement, et pourtant ma Livebox est sécurisée avec un cryptage WPA/WPA2 Auto.

Y a-t'il un paramétrage à mettre en place pour que le PC ne se connecte qu'à mon réseau et pas à un autre, même si les autres signaux sont pls forts ?

Merci pour votre aide.

Answers

• ElizabethS
    ElizabethS Member Posts: 845 Practitioner WiFi Icon

Hello olougbe

We are happy you have joined the Acer Support Forums. Although we are a global community serving many different countries, we ask that you post your messages in English.

Not only will this provide a more consistent experience for our members so all can benefit, but it will also allow our members to provide a quicker, more accurate response to your issue.

Thank you in advance for helping to make our community a productive experience for everyone.

• ThV5k
    ThV5k Member Posts: 327

Tinkerer

Hello

We would suggest contacting your email provider for assistance with this issue

Good day

• olougbe
    olougbe Member Posts: 2 New User

Hello,

Thank you for your help.

I'm going to contact my internet provider.

Congratulations.

This discussion has been closed.