Ik heb 20 december 2012 bij Alternate een ACER laptop type Aspire V-571G gekocht met daarbij een ext

ameulendijks7
ameulendijks7 Member Posts: 1 New User

Ik heb 20 december 2012 bij Alternate een ACER laptop type Aspire V-571G gekocht met daarbij een extra garantie voor een periode van 3 jaar. Totale kosten 960 euro. Op 22 december werd de laptop per post bezord. Bij het aanzetten deed hij helemaal niets. Een Alternate gebeld. Ik moest maar langs komen.Heb dat dezelfde dag nog gedaan zij wilden het apparaat niet terug nemen. Alleen repareren kon. Zij konden ook geen ruil apparaat zolang meegeven dat ik zo’n apparaat nodig had was mijn probleem.  Reparatie tijd minmaal 2 tot 3 weken. Daar sta je dan als consument met lege handen wel 960 euro betaald. Je kunt het niet geloven. Ik wilde of een nieuw apparaat of mijn geld terug ik vond dit een wanprestatie. De balie medewerker haalde er zijn baas bij. Die zij doodleuk dat zij geen DOA afspraak met ACER hadden en dus niets konden doen.Juridisch aanvechten had geen zin volgens hen, dat hadden al meer mensen in het verleden geprobeerd vertelde hij mij met een cynische lach. Zij lieten me een artikel van consuwijzer zien. Schijnbaar hadden zij dit al veel vaker meegemaakt en was het beleid heel duidelijk. De klant heeft een probleem en niet Alternate. De leiding gevende van de klanten service wilde ons niet te woord staan. Ik moest 40 km rijden om bij hun winkel te komen en hij wilde niet eens aan de balie verschijnen.  De balie medewerker zij dat ook zijn baas geen mogelijkheden had om meer voor ons te doen. De persoon die dat wel kon doen, konden we niet te spreken krijgen dat was hun beleid nu eenmaal. We konden geen kant op met een apparaat wat kapot uit de verpakking kwam. In hun verkoop voorwaarden is hierover niets te vinden. Je bent vogelvrij als je bij Alternate koopt.

Dat ik ook nog een extra verzekering had aangekocht deed er volgens hen niets toe. Op het laatst het apparaat maar ter reparatie aangeboden. Wat een fustratie.

Answers

• ElizabethS
    ElizabethS Member Posts: 845 Practitioner WiFi Icon

Hello ameulendjks7

We are happy you have joined the Acer Support Forums.  Although we are a global community serving many different countries, we ask that you post your messages in English.

Not only will this provide a more consistent experience for our members so all can benefit, but it will also allow our members to provide a quicker, more accurate response to your issue.

Thank you in advance for helping to make our community a productive experience for everyone.

This discussion has been closed.