My computer is an Acer Nitro V15 and my CPU FAN for no reason started to keep rotating at 100% without any need. NitroSense cannot control it, it just keeps rotating at 7000+ RPM.
GPU fan can be controlled by NitroSense normally and I can even set it to not rotate at all.
I sent it to support and the problem seemed to be solved, but they said I should not activate Windows Update as it may be the problem.
But then… My Windows activated Windows Update without my consent and now the problem has returned….
This is driving me crazy.
=======================================================================
Meu computador é um Acer Nitro V15 e minha ventoinha da CPU começou a ficar em 100% o tempo todo aleatoriamente. NitroSense não consegue controlar e a ventoinha se mantém em 7000+ RPM.
A GPU consegue ser controlada pelo NitroSense e eu consigo até mesmo botar para não girar nada.
Eu mandei pro suporte e o problema parecia ter sido resolvido, mas eles me disseram para não atualizar o Windows, porque isso poderia causar o problema.
Porém… Meu Windows ativou as atualizações automaticamente sem meu consentimento e agora o problema retornou.
Isso está me deixando maluco.