Moet ik de modem/router die door mijn internetprovider is geïnstalleerd vervangen door mijn Predator Connect W6?
Als je al een modem/router hebt die door je internetprovider (ISP) is geïnstalleerd, kun je in plaats van je ISP-router te vervangen door je Predator Connect W6, je Predator Connect W6-router instellen als bridge.
De bridge-modus is een netwerkfunctie waarmee twee routers kunnen samenwerken als een bridge-router verandert in een switch. De router in bridge-modus draagt gegevens over en breidt zijn poorttoegang uit naar de aangesloten apparaten. Beide routers delen nog steeds hetzelfde Internet Protocol (IP)-adres, maar slechts één van hen voert NAP-processen uit.
Door je Predator Connect W6 als bridge te gebruiken, kun je het bereik van je Wi-Fi vergroten en krijg je een grotere afstandsdekking rond de router, wat ook kan zorgen voor hogere snelheden en een betere betrouwbaarheid van het netwerk. Volg de onderstaande instructies voor het instellen van je Predator Connect W6 als bridge.
Hoe je Predator Connect W6 instellen als bridge
- Steek het ene uiteinde van de RJ-45 netwerkkabel in je DSL- of kabelmodem en het andere uiteinde in de WAN-poort van de Predator Connect W6.
- Open een internetbrowser op je computer en typ een van de volgende dingen in de zoekbalk van je browser:
- http://acerconnect.com
- 192.168.76.1
- Voer uw beheerderswachtwoord in.
- Klik op Inloggen.
- Klik op de Snelle installatie tab.
- Klik op de Volgende knop.
- Stel in het WAN-gedeelte de verbindingsmodus in op Statisch IP. Voer vervolgens de:
- IP-adres
- Subnetmasker
- Standaard gateway
- Primaire DNS-server
De standaard gateway moet het IP-adres van de modem/router van de ISP zijn.
- Klik op Volgende en sla uw instellingen op.
Opmerking: Schakel de DHCP-server uit. De DHCP-server van de ISP-modemrouter wijst IP's toe aan alle clients.