Acer is zich bewust van de Intel ME / TXE hoogte van voorrechten kwetsbaarheid, en we werken hard om updates voor alle beïnvloede modellen. Intel heeft onlangs een overzicht van de uitgebreide veiligheid die heeft vastgesteld dat er een beveiligingslek waardoor een aanvaller onbevoegde toegang tot Platformfunctionaliteit die worden beschermd door Intel Management Engine (ME), Intel Server Platform Services (SPS uitgevoerde ), of Intel Trusted Execution Engine (TXE). Als gevolg van mogelijke platform belangrijke blootstelling en derde partij diensten afhankelijkheid van die sleutels, worden bestaande platform toetsen ingetrokken. Dientengevolge, kunnen sommige derden vereisen dat deze platform-sleutels opnieuw uitgebracht om onderbrekingen in hun service te voorkomen.
De veiligheid en privacy van gegevens van klanten zijn prioriteiten voor Acer. Acer werkt nauw samen met Intel inspelen op de situatie en werken aan de release van firmware-updates om te verhelpen van het beveiligingsprobleem. Zie hieronder voor meer informatie.
Systemen met behulp van ME Firmware versies 11.0/11.5/11.6/11.7/11.10/11.20, SPS Firmware versie 4.0 en versie 3.0 van de TXE die erdoor worden beïnvloed. Deze firmware-versies kunnen gevonden worden op bepaalde 6e, 7e, & 8e generatie Intel® Core™ processorfamilie, Intel® Xeon® Processor E3-1200 v5 & v6 productfamilie schaalbare familie in Intel® Xeon® Processor, Intel® Xeon® Processor W familie, Intel® Atom® C3000 Processor Familie, Apollo Lake Intel® Atom Processor E3900 serie, Apollo Lake Intel® Pentium™ en Celeron™ N en J serie processoren.