Epic games launcher misbehaving on Helios 300

Vaddie
Vaddie Member Posts: 2 New User
edited November 2023 in 2020 Archives
So today I was playing rocket league on the Helios 300 and suddenly everything stops and when I try to start the epic games launcher again it just flickers like it maximizes and minimizes itself at a very fast rate. To stop this I have to terminate it from the task manager. I tried uninstalling and installing the launcher. Also tried deleting data from %appdata% and local app data.

Anyone facing the same issues ? Anyway to solve this ?

Best Answer

• Kooky
    Kooky Member Posts: 2 New User
    Answer ✓
    Re

I have contacted the Epic Game Support. They have resolved the problem.

I'm french, so the solution is in french. Just translate it ;)

"Bonjour,

Merci d'avoir contacté l'assistance aux joueurs d'Epic Games, mon nom est Wotan et je vais vous assister aujourd'hui.

Nous comprenons votre frustration de ne pouvoir jouer avec les jeux sur Epic voici la solution à ce problème :

1. Cliquez avec le bouton droit sur le raccourci Epic Games Launcher
    2. Cliquez sur Propriétés.
    3. À la fin de la ligne cible, ajoutez -nocefaccelpaint.
    Exemple: "C: \ Program Files (x86) \ Epic Games \ Launcher \ Portal \ Binaries \ Win32 \ EpicGamesLauncher.exe" -nocefaccelpaint
    4.Cliquez sur Appliquer.
    5.Essayez de lancer le lanceur.

Si vous avez d'autres problèmes ou préoccupations, n'hésitez pas à nous contacter, nous serons plus qu'heureux de vous aider.
    Cordialement,
    Wotan"

Answers

• Kooky
    Hi!

I have the same problem as you since today with my Helios 300...

I have been looking for lots of solutions since two hours but nothing works.

We need help!
  • Kooky
    Answer ✓
    Re

I have contacted the Epic Game Support. They have resolved the problem.

I'm french, so the solution is in french. Just translate it ;)

"Bonjour,

Merci d'avoir contacté l'assistance aux joueurs d'Epic Games, mon nom est Wotan et je vais vous assister aujourd'hui.

Nous comprenons votre frustration de ne pouvoir jouer avec les jeux sur Epic voici la solution à ce problème :

1. Cliquez avec le bouton droit sur le raccourci Epic Games Launcher
    2. Cliquez sur Propriétés.
    3. À la fin de la ligne cible, ajoutez -nocefaccelpaint.
    Exemple: "C: \ Program Files (x86) \ Epic Games \ Launcher \ Portal \ Binaries \ Win32 \ EpicGamesLauncher.exe" -nocefaccelpaint
    4.Cliquez sur Appliquer.
    5.Essayez de lancer le lanceur.

Si vous avez d'autres problèmes ou préoccupations, n'hésitez pas à nous contacter, nous serons plus qu'heureux de vous aider.
    Cordialement,
    Wotan"
  • Vaddie
    Vaddie Member Posts: 2 New User
    I simply just Love you.