Acer E5 572G cpu upgrade van i3 naar i7

HenrydB
HenrydB Member Posts: 6

Tinkerer

edited August 2023 in 2018 Archives
hoi, 
er zit nu een i3-4000m in mijn laptop en ik wil mijn laptop graag upgraden naar i7-4710mq/4810mq/4910mq ze zeggen dat bij sommige laptops na ongeveer een half uur dat de laptop uitvalt vanwege dat er een andere cpu in zit mijn vraag is is het mogelijk om een van deze cpu’s in mijn laptop te doen 

mvg Henry
the netherlands

Hi,
there is now an i3-4000m in my laptop and I would like to upgrade my laptop to i7-4710mq / 4810mq / 4910mq they say that with some laptops after about half an hour that the laptop fails because there is a different cpu in my question is it possible to do one of these cpu's in my laptop
mvg Henry
the Netherlands

[Post edited as the member posted in Dutch  language -Acer-Harvey]

Answers

• JackE
    JackE ACE Posts: 45,174 Trailblazer
    edited October 2018
    U kunt de cpu gebruiken in de onderstaande afbeelding. Je kunt misschien ook anderen gebruiken als ze hetzelfde formaat PGA van de flip-chip hebben en 35watt of minder consumeren. Jack E/NJ

You can use the cpu in the image below. You might also be able to use others if they have the same flip chip PGA physical format and consume 37watts or less. Jack E/NJ

Jack E/NJ

• HenrydB

Tinkerer

Beste Jack deze cpu scoort niet veel voor farming die andere wel waarom kunnen alleen deze 2 cpu’s er in want die andere scoren wel veel meer voor gaming 

gr Henry 
  • JackE
    De i7-4712mq en i5-4210m waren de enige 2 gespecificeerd voor de E5-572G. Anderen kunnen compatibel zijn zolang ze de FCPGA946-aansluiting gebruiken. De 49xxmq, 48xxmq-series delen dit socketformaat maar kunnen meer dan 37 Watt verbruiken. Ik raad aan als u een andere i5 of i7 met dit socketformaat probeert, dat u het naar de leverancier kunt terugsturen voor een terugbetaling of omruiling als dit niet wordt herkend door uw machine of de BIOS-firmware. Jack E/NJ

https://communities.intel.com/thread/118792

The i7-4712mq & i5-4210m were the only 2 specified for the E5-572G. Others may be compatible as long as they use the FCPGA946 socket. The 49xxmq, 48xxmq series share this socket format but may consume more than 37watts. I suggest if you try any other i5 or i7 using this socket format that you can return it to the vendor for a refund or exchange if it's not recognized by your machine or its BIOS firmware. Jack E/NJ

https://communities.intel.com/thread/118792   

Jack E/NJ

• HenrydB

Tinkerer

Bedankt Jack 
    Waarom raad u mij aan om cpu’s te gebruiken met 37 watt en niet 47 watt
    gr Henry 

• JackE
    Omdat zowel de opgegeven 4210m als de 4712mq slechts 37 Watt stroom bij maximale belasting verdrijven. De anderen verdrijven meer dan 25% meer vermogen bij 47 watt bij maximale belasting. Dit kan oververhitting veroorzaken. Jack E/NJ

Because both the specified 4210m and 4712mq dissipate only 37watts of power at maximum load. The others dissipate more than 25% more power at 47watts at maximum load. This might cause overheating.  Jack E/NJ

Jack E/NJ

• HenrydB

Tinkerer

Bedankt jack
    als ik een andere cpu un de acer doe valt hij dan niet uit na een half uur want bij hp laptops is dat wel bij sommige 
    gr Henry 
  • JackE
    Henry Je zult waarschijnlijk OK zijn met een 47 watt CPU als een goede thermische pasta wordt gebruikt met de thermische module van de CPU-ventilator. Jack E/NJ

Henry You will probably be OK with a 47watt CPU if a good quality thermal paste is used with the CPU fan thermal module.  Jack E/NJ

Jack E/NJ

• HenrydB

Tinkerer

Wat voor koelpasta raad u mij aan? 
    Gr Henry 
  • JackE
    Een van de andere ACE's @ brummyfan2 suggereert: "Er is niet veel verschil tussen merken thermische pasta's, juiste toepassing is belangrijk, je moet experimenteren met verschillende methoden om toe te passen en de ene vinden die bij je systeem past, ik geef de voorkeur aan dottermethode van erwtenformaat, probeer niet te veel toepassen en spreidmethode vermijden. " Jack E/NJ

https://community.acer.com/en/discussion/comment/563922/#Comment_563922

One of the other ACEs @brummyfan2 suggests "there's not much difference between brands of thermal pastes, proper application is important, you have to experiment with different methods of applying and find the one suits your system, I prefer pea sized dot method, try not to apply too much and avoid spread method." Jack E/NJ

https://community.acer.com/en/discussion/comment/563922/#Comment_563922

Jack E/NJ

• JackE
    @HenrydB >>>mijn laptop (acer aspire E5 572g) draait heel de tijd op Intel HD 4600 maar er zit een NVIDIA GeForce 840 m in en daar wil ik de games op laten draaien maar dat lukt mij niet kunt u mij helpen >>>

Is het energieplan ingesteld op hoge of maximale prestaties? Jack E/NJ

Is the power plan set to high or maximum performance? Jack E/NJ

Jack E/NJ

• HenrydB

Tinkerer

Ja opgelost hij stond op lage energie