Aspire 7750G consumes almost 2 minutes from start to Windows 10 is ready for login, is it normal?

Duuki
Duuki Member Posts: 1 New User
edited September 2023 in 2019 Archives
Jeg sidder og arbejder med en Aspire 7750G, hvor jeg har monteret ny SSD harddisk, Det fungerer for s vidt godt, men når jeg starter computeren går der ca, 1,5 minutter inden Windows 10 er klar til Login er det normalt eller kan jeg på en eller anden måde øge tempoet?

I am working with an Aspire 7750G, where I have installed a new SSD hard drive, It works very well, but when I start the computer it goes about 1.5 minutes before Windows 10 is ready for Login it is normal or can I somehow speed up?

[User posted the post in Danish language. Hence, translated the language to English using Google Translator -  Acer-David]

Answers

• JackE
    JackE ACE Posts: 45,185 Trailblazer
    Åbn Kontrolpanel. Søg 'knap'. Klik på 'ændre hvad strømknapperne gør' i venstre rude. Klik på 'Skift indstillinger, som i øjeblikket ikke er tilgængelige'. Rul ned og markér feltet for hurtig opstart. Jack E/NJ

Open ControlPanel. Search 'button'. Click 'change what the power buttons do' in the left pane. Click 'change settings that currently are unavailable'. Scroll down and check the box for fast startup. Jack E/NJ

Jack E/NJ