Na onderhouds beurt Acer Aspire (ventilato en thermal paste) geen werkende USB poorten

Optionen
Hart595
Hart595 Member Beiträge: 12

Tinkerer

bearbeitet 30. July in Aspire

Na de cleaning en thermal paste vervanging ( heatsink etc) werken na wederom in elkaar zetten laptop de 2 USB poorten rechts en internet connector niet meer.

Wat kan ik doen om deze weer actief te krijgen.

Beste Antworten

• Puraw
    Puraw ACE, Member Beiträge: 18,269 Trailblazer
    Antwort ✓

hallo Hart595

Tip voor herstel: Na de reiniging en het vervangen van de thermal paste lijkt het erop dat de USB- en Ethernet-poorten rechts zijn beschadigd. Dit wijst op een mogelijke hardwarefout (moederbord of verbinding). Ik raad aan om het apparaat direct naar Acer Services Nederland te brengen voor een professionele diagnose. Zelf oplossen kan het probleem erger maken.

🇩🇪 Wichtiger Hinweis: Wenn die rechten USB- und Ethernet-Anschlüsse nach der Reinigung nicht mehr funktionieren, liegt wahrscheinlich ein Hardwarefehler am Mainboard vor. Ich empfehle dringend, das Gerät zu Acer Services Niederlande zu bringen – weitere Eingriffe könnten den Schaden verschlimmern.

• Hart595

Tinkerer

Antwort ✓

😅 Daar deze laptop +/- 15 jaar oud is >ben ik zelf aan de slag gegaan en heb het moederbord weer blood gelegd. De connector kabel voor de USB zat niet goed ingeklikt. idem de LAN kabel voor de network connectie. Alles weer gemonteerd en aangesloten. Eindresultaat ……. alles doet het weer…… netwerk en 2 x USB rechterzijde. Ik ben weer een blij Community lid…………..

• Kno63
    Kno63 ACE Beiträge: 16,111 Trailblazer
    Antwort ✓

Hallo Hart595 ,

wenn du posten würdest, um welches Acer Notebook Modell es konkret geht, könnte man nachschauen, wo das Verbindungskabel vom Mainboard zum USB Board verläuft. Vielleicht ist das Flachbandkabel ja nur aus dem Anschluß gerutscht.

Beispiel Aspire 7750G:

Screenshot 2025-07-30 142941.png

Screenshot 2025-07-30 143241.png

Das LAN Modul ist folgendermassen angeschlossen:

Screenshot 2025-07-30 143605.png

Gruß

Jochen

"There's more to the picture than meets the eye ..."
    Ich bin kein Acer Mitarbeiter!  :-)

• Hart595

Tinkerer

Antwort ✓

Inmiddels na het nalopen van de interne USB connectie en Ethernet connector zowel de USB als de ethernet aan sluiting weer werkend gekregen . Ik ben weer een blij community lid.

☺️☺️☺️☺️

• Kno63
    Antwort ✓

Antworten

• Puraw
    Puraw ACE, Member Beiträge: 18,269 Trailblazer
    Antwort ✓

hallo Hart595

Tip voor herstel: Na de reiniging en het vervangen van de thermal paste lijkt het erop dat de USB- en Ethernet-poorten rechts zijn beschadigd. Dit wijst op een mogelijke hardwarefout (moederbord of verbinding). Ik raad aan om het apparaat direct naar Acer Services Nederland te brengen voor een professionele diagnose. Zelf oplossen kan het probleem erger maken.

🇩🇪 Wichtiger Hinweis: Wenn die rechten USB- und Ethernet-Anschlüsse nach der Reinigung nicht mehr funktionieren, liegt wahrscheinlich ein Hardwarefehler am Mainboard vor. Ich empfehle dringend, das Gerät zu Acer Services Niederlande zu bringen – weitere Eingriffe könnten den Schaden verschlimmern.

• Hart595

Tinkerer

Antwort ✓

😅 Daar deze laptop +/- 15 jaar oud is >ben ik zelf aan de slag gegaan en heb het moederbord weer blood gelegd. De connector kabel voor de USB zat niet goed ingeklikt. idem de LAN kabel voor de network connectie. Alles weer gemonteerd en aangesloten. Eindresultaat ……. alles doet het weer…… netwerk en 2 x USB rechterzijde. Ik ben weer een blij Community lid…………..

• Kno63
    Antwort ✓

Hallo Hart595 ,

wenn du posten würdest, um welches Acer Notebook Modell es konkret geht, könnte man nachschauen, wo das Verbindungskabel vom Mainboard zum USB Board verläuft. Vielleicht ist das Flachbandkabel ja nur aus dem Anschluß gerutscht.

Beispiel Aspire 7750G:

Screenshot 2025-07-30 142941.png

Screenshot 2025-07-30 143241.png

Das LAN Modul ist folgendermassen angeschlossen:

Screenshot 2025-07-30 143605.png

Gruß

Jochen

• Hart595

Tinkerer

Antwort ✓

Inmiddels na het nalopen van de interne USB connectie en Ethernet connector zowel de USB als de ethernet aan sluiting weer werkend gekregen . Ik ben weer een blij community lid.

☺️☺️☺️☺️

• Hart595

Tinkerer

After disassembling : USB internal connector was not fully in place ,even de Lan connector had the same problem (risk when amateur is working om a Acer Aspire) . After reassembling eveything worked as it should.

Thks for your advice.

• Kno63
    Antwort ✓