Hoe kan ik een wachtwoord voor mijn harde schijf instellen op mijn computer?
Het instellen van een wachtwoord voor een harde schijf is een effectieve manier om ongeoorloofde toegang tot uw harde schijf te voorkomen. U wordt gevraagd om een wachtwoord in te voeren wanneer u de computer opstart en dit voorkomt dat de computer wordt opgestart als het goede wachtwoord niet wordt ingevoerd.
OPLOSSING
Een wachtwoord voor een harde schijf instellen:
- Schakel het systeem in. Zodra het eerste scherm met het Acer logo verschijnt, drukt u onmiddelijk op de toets F2, of de toets DEL voor een desktop, om de BIOS te openen.
- Ga met de pijltoetsen naar Security of BIOS Security Features.
- Markeer Set HDD0 Password of Change HDD Password en druk op de toets ENTER.
- U wordt gevraagd om een wachtwoord in te voeren en om deze nog een keer ter controle in te voeren. Gebruik voor het wachtwoord alleen alfanumerieke tekens, zoals A-Z, a-z, 0-9.
- Druk op ENTER om het aangemaakte wachtwoord te bevestigen.
- De melding Changes have been saved. (de wijzigingen zijn opgeslagen) wordt weergegeven. Druk op ENTER om verder te gaan.
- Druk op de toets F10 om wijzigingen op te slaan en het systeem opnieuw op te starten.
OPMERKING
Acer is niet verantwoordelijk voor verloren of vergeten persoonlijke wachtwoorden. Wanneer u een systeem voor onderhoud instuurt, moet het wachtwoord worden verwijderd. Als dit niet gebeurt, brengt Acer kosten in rekening voor het verwijderen van wachtwoorden voor harde schijven.