Acer Chromebook Plus-apparaten hebben ingebouwde AI-tools zoals Help me schrijven, Help me lezenen Tweelingen. Met deze tools kunt u tekst maken en verfijnen, inhoud samenvatten, afbeeldingen bewerken, talen vertalen en uw ervaring binnen ChromeOS en ondersteunde apps personaliseren.
AI-gegenereerde inhoud kan onnauwkeurig of onvolledig zijn. Bekijk reacties altijd voordat u ze gebruikt, vooral als het om belangrijke of gevoelige informatie gaat.
Vereisten
Voordat je deze functies gebruikt, moet je ervoor zorgen dat je apparaat aan de volgende criteria voldoet:
- Hardware: Moet een Acer Chromebook Plus model zijn.
- Netwerk: Actieve internetverbinding.
- Rekening: Aangemeld bij een Google-account.
- Software: ChromeOS moet zijn bijgewerkt naar versie 144 of nieuwer.
- Abonnementen: Voor sommige geavanceerde functies heb je na de eerste proefperiode een Google One AI Premium-abonnement nodig.
AI instellen op Acer Chromebook
Stap 1: AI-innovaties mogelijk maken
Als de functies niet worden weergegeven, kun je ze inschakelen in je instellingen:
- Klik op de Tijd in de rechterbenedenhoek.
- Selecteer de Instellingen icoon.
- Klik op AI-innovaties of Zoeken en Assistent op de linkerzijbalk.
- Schakelen op Help me schrijven en Help me lezen.
Stap 2: Claim uw AI-perk voor 12 maanden
De meeste Acer Chromebook Plus-modellen zijn inclusief 12 maanden gratis gebruik van het Google One AI Premium-abonnement:
- Open de Verken app van je app launcher.
- Klik op de Extra's tab.
- Zoek de aanbieding voor "12 maanden Gemini Advanced" en klik op Inwisselen.
Hoe gebruik je Help mij schrijven
Je kunt Help me schrijven gebruiken om snel tekst te genereren, te herschrijven of te verfijnen, direct in ondersteunde tekstvelden.
- Klik met de rechtermuisknop in een tekstveld
- Selecteer Help me schrijven.
- Voer een prompt in of kies een optie zoals Schrijf, Herschrijvenof Toon aanpassen
- Bekijk het resultaat en klik op Invoegen om het toe te passen.
Voorbeeld: Markeer en klik met de rechtermuisknop op tekst in een e-mail, selecteer Help me schrijvenen kies een optie om het bericht professioneler op te stellen of te herschrijven.
Hoe help ik lezen gebruiken
Je kunt Help me lezen gebruiken om snel de belangrijkste punten van complexe of lange artikelen of PDF's samen te vatten.
- Open het document of de webpagina in Chrome.
- Klik met de rechtermuisknop ergens op de webpagina of markeer specifieke tekst.
- Selecteer Help me lezen.
- Bekijk de belangrijkste punten in het zijpaneel.
- Typ in de chatbox om vervolgvragen te stellen ter verduidelijking.
Voorbeeld: Open een lang artikel en gebruik Samenvatten om een snelle lijst met opsommingstekens van de belangrijkste concepten te genereren.
Hoe de Gemini AI-assistent gebruiken
Je kunt Gemini gebruiken om vragen te beantwoorden, inhoud te genereren en informatie samen te vatten. Het kan ook helpen bij taken in verschillende apps, zodat je dagelijkse activiteiten efficiënter kunt uitvoeren.
- Open de Launcher of druk op de Snel invoegen (AI) toets als je model dat heeft.
- Selecteer Tweelingen.
- Voer een vraag of verzoek in
- Het antwoord indien nodig herzien en verfijnen
Voorbeeld: Vraag Gemini om je aankomende vluchtbevestiging te vinden en deze toe te voegen aan je agenda.
Hoe AI beeld- en creativiteitstools gebruiken
Je kunt AI-afbeeldings- en creativiteitstools gebruiken om snel achtergronden te ontwerpen en je foto's in seconden te transformeren.
Maak een achtergrond of achtergrond met AI
Je kunt je bureaublad personaliseren met aangepaste, AI-gegenereerde afbeeldingen.
- Klik met de rechtermuisknop op een leeg gedeelte van je bureaublad.
- Selecteer Achtergrond en stijl instellen.
- Klik op Behang.
- Selecteer Creëer met AI.
- Kies een thema of typ een aangepaste prompt.
- Klik op Maak en selecteer de gegenereerde afbeelding om deze toe te passen.
Foto's bewerken met Magic Editor of Magic Eraser
Chromebook Plus biedt geavanceerde fotobewerkingstools om afbeeldingen eenvoudig te verbeteren.
- Open de Google Foto's app van je app launcher.
- Selecteer de afbeelding die je wilt bewerken.
- Klik op Bewerk boven of onder aan het scherm.
- Kies Magische redacteur of Magisch Gum.
- Omcirkel of tik op de objecten die u wilt wissen, of gebruik Magische redacteur om elementen te verplaatsen.
- Klik op Sla of Opslaan als kopie om wijzigingen toe te passen.
Voorbeeld: Verwijder fotobommen van de achtergrond van een foto met Magisch Gum om de ongewenste persoon te omcirkelen en te wissen.
Snel invoegen en generatieve media gebruiken
Toegang tot schrijfondersteuning, emoji's, GIF's en AI-tools.
- Druk op de Snel invoegen toets of druk op de Lanceerinrichting + F toetsen tegelijk als uw model deze niet heeft.
- Selecteer de AI generatie optie.
- Typ je prompt om tekst of afbeeldingen te genereren en direct in te voegen.
Voorbeeld: Een relevante GIF zoeken en invoegen in een chatbericht.
Hoe je met AI verbeterde videogesprekken kunt voeren
Gebruik AI om er professioneel uit te zien en te klinken op platforms als Google Meet, Zoom of Microsoft Teams.
- Open uw toepassing voor videoconferenties.
- Navigeer naar je video of effecten instellingen.
- Schakelen op Studio verlichting, Portret vervagenof Ruisonderdrukking om achtergrond of geluid aan te passen.
Voorbeeld: inschakelen Portret vervagen om een rommelige achtergrond te verbergen tijdens een vergadering.
Tips en probleemoplossing
Als je problemen hebt met de toegang tot AI-functies op je Chromebook:
- Controleer op updates: Ga naar Instellingen > Over ChromeOS > Controleren op updates.
- Start uw Chromebook opnieuw op.
- Controleer of u bent aangemeld bij uw hoofdaccount bij Google.
- Controleer of uw apparaat een ondersteund Chromebook Plus-model is.
- Controleer of je beheerder AI-functies heeft ingeschakeld via de beheerconsole van Google.