Waarom wordt het scherm van mijn Predator PHN16-72 gaming-laptop zwart nadat ik de VGA-driver heb geïnstalleerd die ik van de Intel-website heb gedownload?
Als u een VGA-driver hebt geïnstalleerd die u van de Intel-website hebt gedownload, kan het scherm van uw Predator PHN16-72 gaminglaptop zwart worden. Opnieuw opstarten helpt niet, omdat het scherm zwart wordt zodra Windows en de nieuwe Intel VGA-driver zijn geladen.
In de Intel VGA-driver is de Parade MUX integrated circuit-waarde uitgeschakeld, waardoor het scherm van uw gaminglaptop zwart wordt. U kunt dit oplossen door de gekwalificeerde Intel-grafische driver te installeren vanaf de Acer Support-website.
U moet de VGA-driver installeren terwijl u Windows in de veilige modus uitvoert. Deze modus helpt het systeem te draaien met minimale drivers en programma's om mogelijke conflicten tijdens het driverinstallatieproces te voorkomen.
Volg de onderstaande instructies om de VGA van de Acer-website te downloaden en succesvol te installeren op uw Predator PHN16-72 gaming-laptop.
Hoe download en installeer ik de Acer VGA-driver?
- Ga naar de veilige modus.
- Start uw notebook opnieuw op.
- Druk op deF8-toets (of de juiste toets voor uw notebook) tijdens het opstarten.
- Ga naar deGeavanceerde opstartoptiemenu.
- SelecteerVeilige modusuit de lijst.
- Druk dan opBinnenkomen.
- Download de driver.
- Open uw browser en ga naarwww.acer.nl.
- Klik in het bovenste menu opSteun.
- Klik in het linkermenu opStuurprogramma's en handleidingen.
- Voer op de pagina Drivers en handleidingen het volgende in:PHN16-72in het zoekveld.
- In het gedeelte Drivers scrolt u omlaag naar VGA Drivers en zoekt uVGA-stuurprogramma (UMA)door Intel, versie 31.0.101.5081 of 31.0.101.4824.
- Klik vervolgens op deDownloadknop aan de rechterkant om de driver te downloaden.
- Zoek de download en pak de bestanden uit.
- Zodra het downloaden is voltooid, klikt u op deBestand openenmelding in uw browser.
- Open de map met het gedownloade .zip-bestand.
- Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade .zip-bestand.
- SelecteerAlles extraheren.
- Kies een doelmap voor de uitgepakte bestanden.
- Klik opExtracten wacht tot de zip is uitgepakt.
- Open Apparaatbeheer.
- Druk op deWindows-toets + X.
- SelecteerApparaatbeheeruit het menu.
- Breid deBeeldschermadapterssectie.
- Verwijder de huidige driver.
- Klik met de rechtermuisknop op het huidige Intel VGA-stuurprogramma.
- SelecteerApparaat verwijderen.
- Rekening Verwijder de driversoftware voor dit apparaatindien beschikbaar.
- Klik opVerwijderen.
- Installeer de nieuwe driver.
- Klik in Apparaatbeheer opActie.
- Klik opScannen op hardwarewijzigingen.
- Klik met de rechtermuisknop op het Intel VGA-apparaat dat verschijnt.
- SelecteerStuurprogramma bijwerken.
- Blader naar de locatie van het stuurprogramma.
- Kiezen Zoek op mijn computer naar drivers.
- Navigeer naar de map waar u de uitgepakte driverbestanden hebt opgeslagen.
- Selecteer de map.
- Klik opVolgendeom de installatie te starten.
- Voltooi de installatie.
- Volg de instructies op het scherm om het installatieproces te voltooien.
- Start uw notebook opnieuw op wanneer u daarom wordt gevraagd, om de wijzigingen toe te passen.
Zodra Windows en de nieuwe Intel VGA-driver zijn geladen, zou het scherm van uw Predator PHN16-72 gaminglaptop niet meer zwart mogen worden.