Hoe kan ik het scherm van mijn Acer Aspire Lite 14 notebook weer aan de praat krijgen als het zwart blijft nadat ik het apparaat uit de slaapstand heb gehaald?
Wanneer uw Acer AL14-31P of AL14-51M notebook uit de slaapstand komt, kan het zijn dat er niets op het scherm wordt weergegeven, ondanks dat de achtergrondverlichting van uw notebook actief is.
Tijdelijke oplossing
Sluit in dat geval het deksel van uw notebook en open het opnieuw. U zou weer iets op het display van uw notebook moeten zien. Omdat dit een tijdelijke oplossing is, moet u deze actie elke keer uitvoeren wanneer uw notebook uit de slaapstand ontwaakt.
Permanente oplossing
Om te voorkomen dat u de klep van uw notebook telkens moet sluiten en openen wanneer deze uit de slaapstand komt, kunt u ook een firmwarepatch op uw notebook installeren. De firmwarepatch is beschikbaar op onze Acer Support-website.
Volg de onderstaande stappen voor instructies over het downloaden en toepassen van de firmwarepatch op uw notebook.
Hoe repareer je een zwart scherm van een Acer Aspire Lite 14 notebook
- Open uw browser en ga naarhttp://www.acer.com.
- Klik opSteunin het bovenste menu van de website.
- Klik opStuurprogramma's en handleidingenin het menu aan de linkerkant.
- Voer op de pagina Drivers en handleidingen het serienummer, SNID of modelnummer van uw notebook in het zoekveld in en druk opBinnenkomen.
- Scroll op de pagina Productondersteuning naar beneden naar deLapjesectie en klik op de pijl aan de linkerkant om het dropdownmenu uit te vouwen.
- Firmware patch 1.7 verschijnt in het dropdown menu. Klik nu opDownloadrechts van de patch om deze te downloaden.
- Wanneer het bestand is gedownload, opent u het en dubbelklikt u op het bestandRaydium_AUX_GUI.exeom de firmware-updatetool te starten.
- Wanneer u het onderstaande venster ziet, klikt u op deUpdate knop.
- Zodra de updatetool wordt weergegevenUpdate voltooid, start uw notebook opnieuw op om de firmware-updateprocedure voor het display te voltooien.
Het scherm van uw Acer Aspire Lite 14 werkt nu weer normaal wanneer uw notebook uit de slaapstand komt.