Hoe kan ik het scherm van mijn Acer Aspire Lite 14 notebook weer aan de praat krijgen als het zwart blijft nadat ik het apparaat uit de slaapstand heb gehaald?
Wanneer jouw Acer AL14-31P of AL14-51M notebook uit de slaapstand komt, kan het zijn dat er niets op het scherm wordt weergegeven, ondanks dat de achtergrondverlichting van je notebook actief is.
Tijdelijke oplossing
Sluit in dat geval het deksel van je notebook en open het opnieuw. Je zou weer iets op het display van je notebook moeten zien. Omdat dit een tijdelijke oplossing is, moet je deze actie elke keer uitvoeren wanneer je notebook uit de slaapstand ontwaakt.
Permanente oplossing
Om te voorkomen dat je de klep van je notebook telkens moet sluiten en openen wanneer deze uit de slaapstand komt, kun je ook een firmwarepatch op je notebook installeren. De firmwarepatch is beschikbaar op onze Acer Support-website.
Volg de onderstaande stappen voor instructies over het downloaden en toepassen van de firmwarepatch op je notebook.
Hoe repareer je een zwart scherm van een Acer Aspire Lite 14 notebook
- Open je browser en ga naar http://www.acer.com.
- Klik op Ondersteuning in het bovenste menu van de website.
- Klik op Stuurprogramma's en handleidingen in het menu aan de linkerkant.
- Voer op de pagina Drivers en handleidingen het serienummer, SNID of modelnummer van je notebook in het zoekveld in en druk op Enter.
- Scroll op de pagina Productondersteuning naar beneden naar de Patch sectie en klik op de pijl aan de linkerkant om het dropdownmenu uit te vouwen.
- Firmware patch 1.7 verschijnt in het dropdown menu. Klik nu op Download rechts van de patch om deze te downloaden.
- Wanneer het bestand is gedownload, open je het en dubbelklik je op het bestand Raydium_AUX_GUI.exe om de firmware-updatetool te starten.
- Wanneer je het onderstaande venster ziet, klik je op de Update knop.
- Zodra in de updatetool wordt weergegeven Update voltooid, start je notebook opnieuw op om de firmware-updateprocedure voor het display te voltooien.
Het scherm van je Acer Aspire Lite 14 werkt nu weer normaal wanneer je notebook uit de slaapstand komt.