Chromebooks die aan studenten worden verstrekt, worden over het algemeen geconfigureerd en beheerd door een beheerder. Dit proces wordt provisioning genoemd en zorgt ervoor dat inhoud en beveiligingsfuncties kunnen worden beheerd door de school die het apparaat heeft uitgegeven. Als uw Chromebook is ingericht, kunt u mogelijk de instellingen die door de school worden beheerd, niet wijzigen. Enkele van de instellingen die mogelijk beperkt zijn, worden hieronder vermeld.
- Netwerk configuratie:Wi-Fi-instellingen kunnen worden vergrendeld om veilige en consistente connectiviteit te garanderen.
- Gebruikersaccounts:Het beheer van gebruikersaccounts, zoals het toevoegen of verwijderen van accounts, is mogelijk beperkt.
- Energiebeheer:Bepaalde energiegerelateerde instellingen, zoals slaapstand en schermtime-out, kunnen worden afgedwongen.
- Beveiligingsbeleid:Beleid met betrekking tot apparaatversleuteling, wachtwoordvereisten en andere beveiligingsmaatregelen kan worden opgelost.
- Android-apps:De installatie en het beheer van Android-apps kunnen worden gecontroleerd om ongeautoriseerde software te voorkomen.
- Updates:Automatische updates kunnen worden afgedwongen om apparaten up-to-date te houden met de nieuwste beveiligingspatches.
Kan ik wijzigingen in de ingerichte instellingen aanvragen?
In de meeste gevallen moeten wijzigingen in de ingerichte instellingen worden aangevraagd via de IT-afdeling of beheerder van uw organisatie. Zij hebben de bevoegdheid om instellingen aan te passen op basis van de behoeften en het beleid van de organisatie.
Hoe kan ik vaststellen of mijn Chromebook is ingericht?
Ga naar om te controleren of uw Chromebook is ingerichtInstellingen >Over Chrome OS>Aanvullende details. Als het apparaat wordt beheerd, wordt informatie over de beheerstatus weergegeven.