Waarom wordt mijn audio of video enkele seconden vervormd als ik mijn netadapter loskoppel terwijl ik een video bekijk of naar muziek luister?
Als je een video bekijkt of naar muziek luistert en je haalt de stroomadapter uit je notebook, dan kan het zijn dat je een paar seconden last hebt van vervormde audio of video. De video of audio wordt na 2-3 seconden automatisch hersteld door uw systeem.
Wanneer je overschakelt van wisselstroom naar gelijkstroom, daalt de snelheid van de CPU en schakelt deze over naar de PROCHOT-modus. In de PROCHOT-modus wordt de CPU ondergeklokt als de temperatuur te hoog wordt, waardoor verbranding wordt voorkomen. Het beschermt ook je batterij wanneer je overschakelt van wisselstroom naar gelijkstroom. De CPU throttling kan resulteren in een hapering in je audio of video.
Acer wil benadrukken dat deze audio/video storing niet wordt veroorzaakt door hardware of software problemen, maar dat het normaal systeemgedrag is dat wordt veroorzaakt door het ontwerp van de stroombeveiliging van je notebook.