Wat is Focus Assist?
Focus Assist is een nieuwe functie op Windows 11 die Stille uren vervangt in Windows 10. U kunt Focus Assist gebruiken om meldingen te onderdrukken wanneer u niet wilt worden afgeleid terwijl u werkt, een game speelt of een gesprek voert. Wanneer u meldingen wilt dempen, kunt u kiezen uit verschillende aangepaste opties om aan uw persoonlijke behoeften te voldoen. Lees hieronder hoe je meldingen in Windows 11 het zwijgen oplegt.
De snelste manier om Focus Assist te openen is via Snelle Instellingen.
- Druk op Windows + A om Snelle Instellingen te openen.
- Klik op het pictogram Focus Assist om te schakelen tussen Uit, Alleen prioriteit en Alleen alarmen.
Voor meer geavanceerde opties, zoals Prioriteitslijst en Automatische regels, opent u Focus assist via Instellingen.
- Klik op Start ⊞ en selecteer Instellingen ⚙, of gebruik Windows + I om snel Instellingen te openen.
- Open Systeem en selecteer Focus Assist.
- Om te kiezen welke meldingen u wilt ontvangen, kunt u kiezen uit Uit, Alleen prioriteit en Alleen alarmen.
Prioriteitenlijst
In de prioriteitenlijst kunt u opties kiezen zoals Toon inkomende oproepen en Toon herinneringen. In het gedeelte Mensen kunt u prioriteit geven aan contacten met geselecteerde Microsoft-apps, zoals Mail en Skype.
Automatische regels
In Automatische regels kunt u elk van de verschillende regels instellen op Uit, Alleen prioriteit en Alleen alarmen voor de volgende items:
- Gedurende deze tijden
- Als ik een display dupliceer
- Als ik een spel speel
- Als ik een app op volledig scherm gebruik.