Audio problem with the screen ED273A ..

NoxInfinity
NoxInfinity Member Messages: 5 New User
Hello, I have a problem with my screens, I can not use the audio part. I tried to install the drivers provided by Acer but nothing changes in the device manager.

So I'm a little lost

(Display cable port)
and I test on other computer its does not work either .

Thank you in advance for your help.


bonjour, j'ai un problème avec mon écrans, je n'arrive pas a utiliser la partie audio. J'ai essayer d'installer les drivers fournie par Acer mais rien ne change dans le gestionnaire de périphériques .

Donc je suis un peux perdu 

(Câble Display port) 
et j'ai tester sur d'autre ordinateur sa ne fonctionne pas non plus :/.

Merci en avance pour votre aide.

Meilleure réponse

Réponses

  • Balatekie
    Balatekie ACE Messages: 1,353 Pioneer
    NoxInfinity

    I would like to know, whether do you see 3.5mm Audio Jack port on rear of your monitor? If you find it, I request you to please plug in the Aux - audio cable to that port and to your desktop computer. Later please check audio and reply back. 
     :) If you think I've answered your question, please hit the Accept Answer:)

  • billsey
    billsey ACE Messages: 31,647 Trailblazer
    It would also help if we knew the full model number of your monitor. Some SKUs come with speakers and some do not.
    Click on "Like" if you find my answer useful or click on "Yes" if it answers your question.
  • NoxInfinity
    NoxInfinity Member Messages: 5 New User
    Modifié (janvier 2019)
    Balatekie said:
    NoxInfinity

    I would like to know, whether do you see 3.5mm Audio Jack port on rear of your monitor? If you find it, I request you to please plug in the Aux - audio cable to that port and to your desktop computer. Later please check audio and reply back. 
    So I have a catch behind my screen but I did not know if it was for audio or something else, I still try to connect it with two different cables but nothing changes.

    billsey said:
    It would also help if we knew the full model number of your monitor. Some SKUs come with speakers and some do not.
    Serial Number MMT9DEE009************
  • NoxInfinity
    NoxInfinity Member Messages: 5 New User
    So how did you find out why or how to solve problems?
  • laurent_14
    laurent_14 ACE Messages: 10,046 Trailblazer
    Modifié (novembre 2018) Réponse ✓
    Bonsoir,
    Pourriez-vous vérifier à nouveau les 10 premiers caractères du numéro de série du moniteur?
    Serait-ce ce modèle?
    Haut-parleurs: Non
    France
  • NoxInfinity
    NoxInfinity Member Messages: 5 New User
    Bonsoir,
    Pourriez-vous vérifier à nouveau les 10 premiers caractères du numéro de série du moniteur?
    Serait-ce ce modèle?
    Haut-parleurs: Non
    Ah bas merci de ta réponse effectivement je n'est pas de haut-parleurs se qui es ***** car j'ai deux petit grille pour et dans le menu de l'Ecran j'ai un menu audio xD
  • laurent_14
    laurent_14 ACE Messages: 10,046 Trailblazer
    Modifié (novembre 2018)
    De rien ;). Votre moniteur doit être équipé d'une sortie son (Audio output) afin de connecter des haut parleurs extérieurs. Seul le modèle A de la série ED273 n'est pas pourvu de haut parleurs intégrés.
    France