installed windows 7 64 bit on Acer Aspire E5-573 but drivers for WiFi, VGA is not found

2»

Answers

  • Escape123
    Escape123 Member Posts: 1 New User
    Hi guys, I recently upgraded my Acer Aspire E5-573G with an SSD, and installed Windows 7 Professional 64 bit on it. I was so sick of windows 10, and the computer took 2 minutes to boot to desktop. Now it runs like a charm! 
    Sadly, I can't find a driver for the touchpad, keyboard (mainly for volume/brightness controls).

    I did however manage to find a wireless driver! This one worked for me:
    https://support.lenovo.com/nl/en/downloads/ds105865

    I would really appreciate if someone could point me to what drivers I can download, since I can only find them on sketchy sites such as drp.su and driverscape.com which I read to AVOID.

    Good luck everyone!
  • Helmat
    Helmat Member Posts: 2 New User
    Saudações Escape123

    Também resolvi optar pelo downgrade com windows 7, porém ultimate. Mesmo com disco rígido HD, me surpreendi com a velocidade de inicialização do sistema. Optei pela mudança por vários motivos, principalmente ao disco em 100% ao inicializar do windows 10 e também pelas restrições impostas pela microsoft ao executar softwares... Porém por hora perdi a funcionalidade pratica do touchpad em rolar páginas em dois dedos e a comodidade do acer bluelight shield no descanso aos olhos.

    Quantos aos drivers, pode solucionar entrando no gerenciador de dispositivos e substituindo com estes arquivos: http://www.uebbi.com/wp-content/uploads/2016/01/Acer-Aspire-E5-573G-58B7-Drivers-de-Rede.zip

    Sigamos na esperança de resposta do alexandru pelos arquivos do pacote Driver Final...
  • anricymil24
    anricymil24 Member Posts: 1 New User
    hi..can someone help me..i downgraded the OS of my Aspire E5-473G and right now I'm having issues with wireless LAN, ethernet, USB and Video controller drivers.

    I tried to download qualcomm using the link you all provided here, however, it's not working anymore. if you can post a fresh link for it again, thanks a lot :)